سئو چی نیست

يکشنبه 31 فروردين 1399
16:06
admin

سئو چی نیست ؟ برای دانستن اینکه سئو چی نیست، ابتدا باید بدانید سئو چیست؟

سئو چیست
سئو یا seo به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد.
حالا سوال مهم تری پیش میاید که موتور جستجو چیست و چرا به آن نیاز داریم ؟
موتور جستجو در عامیانه به سایت هایی گفته می شود که با توجه به الگوریتم های خاصی و ربات های که دارند سایت ها را در دیتا بیس خود ذخیره می کنند. و به کاربران خود این امکان را می دهند که در سایت آن ها جستجو کند و بین نتایج جستجو، بهترین سایت را برای سوال خود انتخاب کند.
اما یک مشکل بزرگ وجود دارد، برای مثال یک کلمه مانند سئو بیش از 25 میلیون جستجو دارد و خوب این کار را سخت می کند چون بخش عمده ای از این سایت ها، سایت های در اصطلاح فیک می باشند که هیچ نتیجه مناسبی ندارند . خیلی هاهم کپی سایت های اصلی تر هستند . اینجا موتورهای جستجو از الگوریتم های خود استفاده می کنند و سایت هایی که مطلب درست تر و مورد پسندتر کاربر بیشتری دارند را در جستجو ها بالاتر نشان می دهند.

برای شما یک سوال دیگر پیش آمد موتور های جستجو (گوگل) چگونه تشخیص میدهند که این مطالب ارزش بیشتری دارند و باید در بالاترین جایگاه قرار گیرند.
بخشی از این کار را ربات ها و الگوریتم ها انجام میدهند ولی این ربات ها متخصص نیستند، پس نمیتوانند تشخیص دهند سایت شما دندان پزشکی است یا سایت سئو پس باید به اینها کمک کرد.

نتیجه به زبان ساده این می شود فهماندن منظور ما از مطلب یا ماهیت اصلی سایت به موتور های جستجو (یا گوگل) می شود سئو و هرکاری برای این منظور انجام شود بسته به نوع کار در دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی و سه نوع سئو سفید سئو خاکستری و سئو سیاه تقسیم میگردد.

حالا که با سئو آشنا شدید به این میپردازیم که بهترین روش های سئو چیست؟

ابتدا در نظر داشته باشید یک تولید محتوا باکیفیت میتواند شما را به لینک یک گوگل برساند، ولی برای ماندن در لینک یک گوگل نیاز های بیشتری دارید یکی از این نیازها اعتبار بخشی به مقاله یا صفحه سایت می باشد. بهترین ابزار برای این کار استفاده از پخش کردن سایت در گستره اینترنت می باشد.

اینترنت جزیره نیست برای بهتر دیده شدن باید بین سایت ها ارتباط برقرار شود و به این ارتباط لینک سازی گفته می شود.

گام بعد از مقاله و لینک سازی بهینه سازی کد ها می باشد.

هر موتور جستجو قوانین خاصی دارد اما با توجه به استفاده 90% کاربران از گوگل بهتر است شما از الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی کد استفاده کنید.

تا اینجا ما فهمیدیم سئو چیست و برای داشتن یک سایت سئو شده چکار باید انجام دهیم.

چه مواردی سئو نیست
10 اشتباه رایج در سئو
در باور خیلی از سئو کارها تازه کار سئو خلاصه شده در
1- بهینه سازی کد با توجه به سایت GTMETRIX
2- داشتن رتبه در الکسا
3- استفاده بیش از حد از تگ ها
4- لینک سازی افراطی برای یک مقاله
5- لینک گرفتن از جاهایی که دقیقا رقیب گرفته
6- ارسال هرزنامه کامنت در سایتهایی که کامنت باز دارند.
7- استفاده از پاپ آپ
8- ادوردز
9- تبلیغات بنری
10- کلیک گوگلی

این وارد 10 اشتباه رایج در سئو می باشد که باعث پنالتی شدن سایت می شود.

چرا موارد بالا سئو نیست
دلایل بسیار بالای برای این موارد وجود دارد در ادامه سعی می کنیم موارد بالا را شرح دهیم.


1- بهینه سازی کد با توجه به سایت GTMETRIX
جی تی ماتریکس یکی از سایت های محبوب در بین سئو کار های تازه کار می باشد. این سایت بر اساس الگوریتم های اصلی دوسایت گوگل و یاهو اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار میدهد برای گوگل بهتر است بجای GTMATRIX از PageSpeed Insights استفاده کنید. دقت داشته باشید ملاک گوگل این سایت میباشد نه سایت gtmatrix.


2- داشتن رتبه در الکسا
الکسا یک سایت با آنالیز اشتباه می باشد. دلیل این سخن این است منبع آمار دهی الکسا افزونه alexa در مرورگر ها می باشد. پس کافی است با نصب این افزونه در مرورگر ها و باز نگه داشتن سایت این مرورگر را به راحتی به اشتباه بی اندازید.


3- استفاده بیش از حد از تگ ها
تگ یا برچسب ها برای نشانه گذاری مطالب یا محصولات می باشد نه کلمات کلیدی. هر برچسب یا تگ برای خود صفحه ای به سایت شما اضافه می کند که متن کوتاه و اشتباهی دارد و این باعث از بین رفتن اعبار سایت می شود.


4- لینک سازی افراطی برای یک مقاله
دیده شده برای یک مقاله بیش از چند صد هزار لینک ساخته می شود باید گفت این کار اشتباه است. اگر قصد شما گول زدن گوگل است باید بگوییم این کار فقط برای شما هزینه ایجاد می کند. لینک بسیار عالی می باشد اما در حد چند لینک یا چند صد لینک ولی توسط کسانی که تجربه دارند.


5- لینک گرفتن از جاهایی که دقیقا رقیب گرفته
یک باور اشتباه وجود دارد که برای نتیجه بهتر سئو کار های مبتدی دقیقا از محل رپورتاژ رقیب اقدام به لینک گرفتن یا رپورتاژ میکنند این بزرگ ترین اشتباه در سئو است. این کار باعث بی اثر شدن تاثیر برای هر دو سایت میباشد، بیشتر این بی اثری برای سایت دوم و سوم و … است.


6- ارسال هرزنامه کامنت در سایتهایی که کامنت باز دارند
درکامنت لینک گرفت یکی از بزرگ ترین اشتباهات برای سایت می باشد، زیرا اگر تایید بشود کاملا برای گوگل مشخص است که در وسط یک مبحث فوتبالی تبلیغ سوپر مارکت آنلاین رفته اگر تایید نشود و برچسب هرزنامه به ایمیل زده شود کل این نوع لینک سازی بی اثر می شود.


7-استفاده از پاپ آپ
بد ترین نوع سئو استفاده از پاپ آپ است. پاپ آپ معمولا باعث آزار کاربر می شود و کاربر در کمتر از چند ثانیه صفحه مزاحم را می بندد که باعث از بین رفتن نتیجه مطلوب میگردد.


8- ادوردز
ادوردز تاثیر بر سئو ندارد، آمار بازدید ادوردز در گوگل وبمستر ثبت نمی شود.


9- تبلیغات بنری
دور ریختن واقعی پول است، هرچند عده ای اصرار به این کار دارند یک تبلیغات بنری با کد میباشد و در نتیجه لینک نو فالو دو این نوع تبلیغات توسط سایت واسط است.
شما با کلیک بروی بنر به سایت واسط و از آنجا به سایت مقصد می روید که تاثیر مثبتی ندارد، البته برای فروش خوب است.


10- کلیک گوگلی
کلیک گوگلی یک فرایند اشتباه است که توسط چند ربات انجام می شود با این ربات ها برای سایت از طریق سرچ گوگل و تغییر ip افزایش بازدید کننده ایجاد می کنند، شاید در ظاهر جذاب باشد اما تا کی شما میخواهید این کار را انجام دهید و بنظر خود شما یک روند تکراری برای گوگل شک بر انگیز نیست ؟
روندی که کلمه ای ثابت سرچ شود روی لینک کلیک شود وارد سایت شده بعد از گذشت زمانی خارج شود. و این کار 200 بار تکرار شود!

هیچ کدام از موارد بالا سئو نیست !
سئو یک فرایند دقیق و زمانبر است. سئو نیاز به تجربه نوشتن محتوا مناسب و استفاده از ابزار های دقیق برای بالا آوردن سایت دارد. اگر در موارد بالا نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید. آماده ارائه مشاوره رایگان سئو به شما عزیزان هستیم.

منبع:https://googlefirstlink.com/blog/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%da%86%db%8c-%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/


[ بازدید : 448 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به hosna است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]